Partnerzy

Konferencja CheckIT

5 marca w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbyła się dziewiąta edycja CheckIT - jednego z największych wydarzeń informatycznych, skierowanego przede wszystkim do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz nauczycieli. Konferencja miała na celu podniesienie kompetencji młodzieży z zakresu tworzenia oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w branży IT.

Nasi uczniowie z pięciu klas: 1I, 2P, 2R, 3I oraz 3P mieli możliwość uczestnictwa w wielu wydarzeniach organizowanych przez Wydział Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin, we współpracy z uczelniami, kołami naukowymi oraz specjalistami z branży IT, w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT. Młodzież brała udział w prelekcjach dotyczących m.in. sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa, ofert stanowisk w branży IT oraz sposobów, w jaki sposób stworzyć grę, która sprzeda się w ponad 60 tys. kopii. Dla uczestników konferencji w Strefie Gier czekały atrakcje takie jak pokazy dronów, okulary Oculus Rift, druk 3D i wiele innych ciekawostek informatycznych. Uczniowie szkół ponadpodstawowych mieli dodatkowo okazję do zapoznania się z ofertą studiów informatycznych na lubelskich uczelniach i udziału w spotkaniach z przedstawicielami lubelskich firm z branży IT. Dla opiekunów w pokoju nauczycielskim odbywały się wykłady dotyczące m.in. potencjału branży IT, nowych narzędzi IT dla oświaty, oswojenia młodzieży z pierwszą pracą w IT, sztucznej inteligencji w edukacji, oraz praktycznego modelu architektury IT dla szkół. Grupa uczniów z naszej szkoły miała możliwość uczestnictwa w warsztatach o tematyce tworzenia gier z wykorzystaniem oprogramowania i silnika Unity.

Paweł Kulik

check it 1 check it 2 check it 3